Solpromenad, flexi, hundbajs, nytt foder

SOL. Kom nyss in från en underbar 1 timmespromenad med hundarna. När vi gick ut var det mulet och snöade lite lätt men nästan direkt försvann molnen och det blev helt blått på himlen och solen värmde skönt. Underbart! Man blir så lycklig då! 😀

FLEXIKOPPEL. Vi gick upp genom Rocklundaskogen och Roxy fick gå kopplad då hon förra gången sprang iväg och var borta 10 minuter… :bomb: Så nu gick det så bra så 🙂 Har tagit fram mitt gamla gamla rosa flexikoppel från 90-talets början som jag köpte till grannens hund – Lady en gammal labrador. (Jag var ute och gick med henne varje dag efter skolan under en lång tid för att bevisa för mamma och pappa att jag kunde ta hand om en hund – men jag fick ändå ingen – vilket kanske var bäst eftersom mina föräldrar var 0 % intresserade.)
Jag är väldigt emot flexikoppel över lag – eller eg är det användarna av flexikoppel som jag inte gillar. Dessa människor brukar inte ha nån direkt koll på sin hund och jag har sett alldeles för många skräckexempel på detta tyvärr; hundar som går över vägen 10 meter framför sin ägare, hundar som istället för att gå runt ett hörn fortsatt rakt över vägen – framför bilar och ägaren såg det inte förrän bilen hade stannat!!:eyes: Ja, ni förstår. Men jag försöker hålla mig från stoppknappen och använda mina kommandon även när jag använder flexikopplet.

Även Gibson är bra att ha i flexi då han vill lunka på i sitt eget lilla tempo och stanna till ibland. Speciellt nu när han har börjat…

…ÄTA HUNDBAJS!
Ända som störde vår fina promenad var att Gibson åt hundbajs(!!!!) – vilket han börjat med på sistone :insane: Han har aldrig gjort det förut, så jag vet inte om han har brist på nåt eller om han bara har abstinens av att äta nåt nu när vi inte längre går vid Strömsholm där de åt hästbajs varje lunchpromenad. Jag vet inte. Nu har detta även smittat Roxy och Griffin oxå – men inte alls så mkt som Gibson som tur är.

HUNDFODER.
Jag har bytt foder nu – Gått över till ett Lupus-foder igen – Precept Plus Sensicare (Lamm och Ris) – vilket har mer kött samt högre protein och fett mängd än Hills Lamm och ris jag gav dem när jag jobbade på Strömsholm. Läs mer om hur jag kom fram till mitt foderval HÄR. Hoppas han blir nöjdare på det. De hade specialpris på det i butiken nu så jag köpte 2 säckar – men sedan ska jag gå över på deras ANF Lamm och Ris för det var billigare i kg/pris + att det är högre protein och fett nivårer i det.

Här kommer lite bilder från dagen:



Roxy älskar verkligen snö!! Blev SÅ glad när hon äntligen fick springa lös igen 😉

//m

2 reaktioner på ”Solpromenad, flexi, hundbajs, nytt foder

Lämna en kommentar